Observationen, samspil og spilleregler

Observerede en klasse på 14 elever og de havde praktiske opgaver i værkstedet.
De arbejdede rimelige frie og passe mest sig selv.

De arbejder to og to og der fungerer godt.
Enkelte elever brugte underviseren tit, enten kunne de ikke finde ud af noget, ellers ville de "hygge snakke" lidt.

Lavede observationen fra kl.9.00 og ca. 30 min frem. Er ret sikker på at observationen havde været anderledes, hvis det havde været senere på dagen, da de fleste sikkert ville ha' været trætte.

Eleverne hører musik i værkstedet, og de går og hygger sig.

Eleverne har frie hænder til at gøre det de vil, så længe de udfører deres opgaver.

Nogle af eleverne sidder og laver leksikonblade ude på gangen, da de er forud for deres opgaver.

Værkstedet er selvfølgelig indrettet som en rigtig værksted og derfor føler de sig hjemme. De har ligeledes har samme underviser flere gange, så de kender hans undervisningsform.

Konklusion:
Eleverne føler sig godt tilpas og følger undervisningen. Det er helt tydeligt at de alle føler sig godt tilrette. De har selv valgt deres makker, så der er ingen problemer i grupperne.
Eleverne er i gang med at uddanne sig som mekanikere, så de gider være på skolen. Det er altså ikke "tvang"

Kommentarer

Populære opslag