Lærings drivkraftsdimension, undervisningsdag d. 5.9.18
Læringsmål i dagens undervisning
- Viden; at kunne reflektere over unges og voksnes læreprocesser i det erhvervspædagogiske felt
- Færdigheder; Kunne analysere og evaluere egne og andres undervisning og vurdere valg af læringsaktiviteter
- Påtage sig ansvar for at udvikle erhvervspædagogiske praksis i forhold til deltagernes læreprocesser
---
Øvelse 1
Dele erfaringer mht. interviews tidligere i studiegrupperne.
Amjad snakkede med en GF elev
Kim snakkede med en GF elev
Begge elever havde forskellige drivkræfter. Amjads elev, som var i lære som elektriker, har en lærekontrakt i sin fars firma og derfor var det, det nemmeste.
Kims elevs drivkraft og motivation, var benzin i blodet. Altså han er mekaniker, lever som mekaniker og det er hans drømmejob.
Der var en tydelig forskel på deres drivkræfter.
---
Barrierer mod læring
Kommentarer
Send en kommentar