Lærings drivkraftsdimension, undervisningsdag d. 5.9.18


Læringsmål i dagens undervisning

- Viden; at kunne reflektere over unges og voksnes læreprocesser i det erhvervspædagogiske felt
- Færdigheder; Kunne analysere og evaluere egne og andres undervisning og vurdere valg af læringsaktiviteter
- Påtage sig ansvar for at udvikle erhvervspædagogiske praksis i forhold til deltagernes læreprocesser

---
Øvelse 1
Dele erfaringer mht. interviews tidligere i studiegrupperne.

Amjad snakkede med en GF elev
Kim snakkede med en GF elev

Begge elever havde forskellige drivkræfter. Amjads elev, som var i lære som elektriker, har en lærekontrakt i sin fars firma og derfor var det, det nemmeste.

Kims elevs drivkraft og motivation, var benzin i blodet. Altså han er mekaniker, lever som mekaniker og det er hans drømmejob.
Der var en tydelig forskel på deres drivkræfter.

---

Barrierer mod læring









Kommentarer

Populære opslag