Selvstudiedag d. 1.11.18


                                                                          Feedback

Hvorfor har vi feedback? Hvem har vi feedback for? Hvad gavner feedback? Hvornår giver vi feedback.

Prøver virkelig at inkorporere de 9 hv-ord, til trods for at de er svære at kæde sammen med de tekster jeg læser.


Erhvervspædagogik - Didaktik. Kapitel 2

Hvad er elevernes drivkraft (tilbage til Illeris' læringstrekant) Elevernes drivkraft er at deres kommende job. De har selv valgt at tage den pågældende uddannelse og derfor "burde" de brænde for faget. Hvorfor sætter jeg " "??? De fleste er dedikeret i deres studie på erhvervsskolerne, men der er desværre stadig mange, som blot tager uddannelsen fordi deres omgivelser siger de skal. Hvis de ikke brænder for deres fag, forsvinder deres drivkraft, og det bliver et langt sejt træk igennem deres uddannelse.

Hvorfor er det vigtigt at fastholde elevernes læringsforudsætninger???
20% falder fra indenfor de første 5 uger på erhvervsskolerne og 30% på handelsskolerne. Hvorfor?

                                      FORDI DE HAVNER PÅ DEN FORKERTE HYLDE...

Derfor er det vigtigt at finde den korrekt hylde OG at fastholde elevernes læring progression.

Derfor skal vi ha differentieret undervisning. Hvis eleverne har forskellige baggrunde, vil læringspotentialet være for forskelligt og derfor falder mange elever fra. Enten er det for nemt eller for svært. Der kan også være for stor spredning i klasselokalet.

Der bør være meget mere kompetence vurdering før grundforløbet.

Hvordan kan vi sikrer differentieret undervisning, kapitel 2 gir et muligt svar på dette.
Ved at inddele elevens mål og deres måde at lære på, er det nemmere for eleven at forfølge dem.
Et bud er at bruge "Det didaktiske rum" på side 31.
Her kan man planlægge og gennemføre varierende typer af læringsaktiviteter.

Da eleverne har forskellige muligheder via. denne model, har de også mulighed for at søge deres viden forskelligt.

------------------------------








Kommentarer

Populære opslag