Læringsmål...??? Hvorfor? - Noter fra 1. dag
Læringsmål... Snart til eksamen 😜
- Kompetencer
Håndtere forskellige læringsteoretiske tilgange og kunne reflektere over deres betydning
- Viden
Have indsigt i og teorier om læring og ledelse af læringsaktiviteter
- Færdigheder
Kunne tilrettelægge tværfaglige, helhedsorienterede, differentierede læreprocesser
Lidt viden om Knud og Vibe
Kan vi undervise mere bredt? Differentieret undervisning? Hvordan kan vi rumme de forskellige elever? Læs evt. Det eksplosive barn af Ross Greene
Differentieret undervisning betyder? At kunne forstå andre for selv at blive forstået.
Find lyttermotiv - find drivkraften hos den enkelte.
Definition af læring.
Illeris' læringstrekant
- Samspilsprocessen
- Tilegnelsesprocessen
- Den ydre sammenhæng
Ved alle læringsprocesser er der 2 gennemgående temaer - samspilsprocessen og tilegnelsesprocessen. Den ydre sammenhæng er de ydre rammer, som er med at definerer læringen. Hvad er muligt og hvad er drivkraften?
Cooporative learning
Tager udgangspunkt i gruppearbejde og SPIL principperne. Samtidig interaktion, Positiv indbyrdes afhængighed, Individuel ansvar og Lige deltagelse.
Thinglink - Oprettelse af konto.
Øvelse - Ekspertpuslespil
- Kompetencer
Håndtere forskellige læringsteoretiske tilgange og kunne reflektere over deres betydning
- Viden
Have indsigt i og teorier om læring og ledelse af læringsaktiviteter
- Færdigheder
Kunne tilrettelægge tværfaglige, helhedsorienterede, differentierede læreprocesser
Lidt viden om Knud og Vibe
Kan vi undervise mere bredt? Differentieret undervisning? Hvordan kan vi rumme de forskellige elever? Læs evt. Det eksplosive barn af Ross Greene
Differentieret undervisning betyder? At kunne forstå andre for selv at blive forstået.
Find lyttermotiv - find drivkraften hos den enkelte.
Definition af læring.
Illeris' læringstrekant
- Samspilsprocessen
- Tilegnelsesprocessen
- Den ydre sammenhæng
Ved alle læringsprocesser er der 2 gennemgående temaer - samspilsprocessen og tilegnelsesprocessen. Den ydre sammenhæng er de ydre rammer, som er med at definerer læringen. Hvad er muligt og hvad er drivkraften?
Cooporative learning
Tager udgangspunkt i gruppearbejde og SPIL principperne. Samtidig interaktion, Positiv indbyrdes afhængighed, Individuel ansvar og Lige deltagelse.
Øvelse - Ekspertpuslespil
Dagens citat af Mads: FEJL = Fejl Er Justerbar Læring
Gruppens egen version af Illeris' læringstrekant i forhold til Den Indholdsmæssige Dimension
Kommentarer
Send en kommentar