Undervisningsdag d. 1.5.19

Anne, Amjad og Michael fremægger den røde tråd...
Meget underholdende. Michael på jødeharpe, Amjad på fløjte og Anne forklarer emnerne fra sidste undervisningsdag.

Vi snakker gruppedannelser og om det at være ny i en klasse. Det kan være svært at være ny elev i en velfungerende klasse. 

HUSK AT HAVE FOKUS PÅ DE 4 DIMENTIONER TIL EKSAMENSPROJEKTET!

Vi skal beskæftige os med "Præfasen" i dag...

Hvordan kan vi udvikle idéer? 
Lerdahl snakker om 4 niveauer, som berører "Det spirituelle niveau", "Det kontekstuelle niveau", "Det principielle niveau" og "Det materielle niveau". 

Spirituelle niveau handler om at udtrykke værdier, identitet og intentioner. Hvad der driver folk til idéer. 

Kreativitet sker indenfor rammerne, som sættes af underviseren... Er det virkelig rigtigt?

Øvelse med Amjad.
- Føler at undervisningen er for låst, ikke kreativ
- De har svært ved at komme i gang, hvis de ikke bliver hjulpet i gang
- De er for dovne til at være selvstændige
- Curlingbørn??? Eller er de bare dårlig opdraget?
- Vil gerne uddanne dem til at være meget mere selvstændige
- Flere projekter i undervisningen, dog begrænset af målepindene
- For mange "gamle" undervisere
- Hvordan laver man den perfekte undervisningspraksis
- Hvorfor er vi ikke kreative på skolen? 
- Hvorfor vil skolen gerne uddanne kreative medarbejder, når de ikke får muligheder for at udvikle?
- Tidsfaktoren er helt i skoven!

Fremlæggelsen af udfordringer fra forskellige grupper.
Alle har stort set de samme udfordringer og kan nikke genkendelse til de andres. 
Spændende øvelse. 

Stjæl fra hinanden og gør brug af udfordringer og visioner fra hinanden.

---

Frokost 

---












Kommentarer

Populære opslag