Selvstudiedag d. 29.11.18


Case:
Hvordan tilsikrer jeg at min undervisning fastholder eleverne og hvordan sikrer jeg at min vision om helhedsorienteret undervisning kommer igennem?
På hovedforløbet hvor jeg underviser er eleverne så langt i deres uddannelses, at alle "de bløde" fag er soteret fra, så derfor har jeg dem konstant i 5 uger ad gangen. Teoriundervisningen kan til tider blive kedelig og monotont. Jeg vil gerne inddrage forskellige medier, uden at det bliver for useriøst.

Er det monologiske klasserum så slemt? Hvis det virkelig er så uhensigtsmæssigt, hvorfor kører de fleste universiteter så på den måde?

Hvis man blander det monologiske klasserum med gruppearbejde og den selvstændige tænkning og refleksion, får man så ikke en større chance for at huske bedre? Og hvis eleverne så udveksler forskellige synspunkter, så er dagen da reddet...!

Bakhtin afviser kategorisk at det monologiske ikke gir mening, men er det ikke konteksten der afgører om det er den enstemmige eller den dialogiske funktion der dominerer?


Kommentarer

  1. Hej Peter

    har knyttet en kommentar til din blog på Flodhestentom https://flodhestentom.blogspot.com/2018/12/marie-lohmann-jensen-om-flipped.html

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag